2007.10.09 Brazil!!!!
スペインにいるのにブラジルづいている・・・・・。

カポエイラで久々に汗をかいて、短時間といえどもすっかりハマッてしまった!

今日学校でガブリエル先生(と言っても同じMBAの学生なんだけど)に会ったので、昨日は途中で帰っちゃったけど、また教えてよ~、というと、なんと

「これから毎週日曜日にやる予定だから、今度はTシャツとか動きやすい格好できなよー。」

とのこと!

緑の中でのカポエイラ、今週もやるかな。




Picanha


そして、話は遡って土曜日。
IEの日本人の先輩たちとディナー@ブラジル料理店。

学校の近くにあり、18ユーロちょっとで食べ放題!!!!

食べ放題、ってあまり聞かないからちょっとビックリしたんだけど、実はブラジル料理では典型的なパターンらしい。
ブッフェスタイルではなく、スタッフを呼んで、オーダー止めて欲しくなるまで、好きなだけ頼むのだそう。

わたしは、ここで魚料理を美味しくいただいた。
白身魚をフライしてあるだけのシンプルな料理だけど、誰が食べても美味しいと思う。また、付け合せのArroz(ご飯)も、ほんのりガーリック(と言っても眠れなくなるほど大量ではない)と塩で味付けされていて、シンプルな魚とのコンビネーションがヨカッタ。

付け合せの野菜とPatatas(ポテト)も勿論ついているのだ。
これだって、おかわり自由なんだ!!!!

お腹一杯。
貧乏留学生なのに、こんだけ食べられて、なんて幸せなんだ。
----
I'm in a mood of Brazil even though I'm in Spain....
Because I found a pleasure of good exercise in the soul of Capoeira, I'm getting addiceted by it. When I met with Prof. Gabriel today, he said that he's gonna have teaching session on every Sunday from now on.....! What a good news!!

I'm gonna join it in this weekend, if possible, if I don't get "resaca" (hangover).

Also, I went to a Brazilian restaurant near the school with Japanese senior students on Saturday night.
The place was nice- because we could eat fish or beef dishes as much as we wanted, by only 18 euros!!!

Later I knew that it's a typical style of Bralizian reataurant, but I really liked it.

The fish dish was really delicious. It wasn't special, but very simple, just fried with not-greasy oil. Moreover, the "Arroz (rice)" was fabulous with a little aroma of garlic and salt. Patatas and ensalad were also free-refils.

I experienced the ultimate happiness with my full stomach even though I'm a poor non-income student.... :)
Secret

TrackBackURL
→http://blogbohe38n.blog92.fc2.com/tb.php/93-01a2e567
