2007.09.20 Cocido!!
今日食べたもの!

コシードという、スペイン名物の豆のスープを食べに、行ってきましたよ、Operaまで。

地下鉄でここから10分くらい。

LA BOLA


赤い外壁が印象的な、コシードで有名な老舗。
ありました、コシード!一杯17ユーロと少しお高め。
でも、二人で一杯で十分。

隣に座ったシカゴからのご夫婦は、一人ずつ注文したところ、相当おなか一杯で耐えられん。と言っていたので、これで十分です。

豆を、豚骨スープで煮込んだもの。
一皿目はそうめんの切ったようなものが入っていて、そこに壷からコシードのスープだけを注ぐ。
赤い色をしているが、味はらーめんの豚骨味をやさしくしたような、ほのかに甘く、どこか懐かしい。
二皿目は、壷に残った具をあけて食べる。
具は主に、豚。骨まで入っている(わたしは食べなかった・・・)。また、じゃがいもも入っており、これらを別皿のサルサソースをつけるなりして、好きに食べてよい。

お肉は食べられなかったけど、かなり美味しかった!

※写真は一緒にいった人が撮ったけれど、後日いただくこととするので、今日は文章だけでご勘弁を。
--------
Today, finally, I ate "Cocido", a kind of stew of poak and bean.

We went to "La Bola" in Opera, about 10 mins from here by Metro.
Its red wall and interior were very charming.
"Cocido" was about 17 euros but we shared a pot of cocido and found that was enough.

The pod contained beans and porks (including bone) with red soup.
It tastes like "Tonkotsu soup" of Chinese noodle eaten in Japan.
Very delicious!
We can enjoy two dishes with this one pot.
First, we have it with soup only., then we finish the rest of fillings (beans and poak) as the second dish.

Photos to be uploaded soon!
Secret

TrackBackURL
→http://blogbohe38n.blog92.fc2.com/tb.php/87-398b12bd
