2007.09.17 A Sunday
今日は日曜。
殆どの店は閉まっている。ということで、ベラスケス通りにあるVIPS(ファミレスのようなもの)にて、International MBA 2007 (略してIMBA、今年卒業予定)のKさんと、そしてわたしと同期のIMBA2008のYさんが一昨日無事Madrid入りしたので、ランチをしにいった。

やはり、先輩のお話は参考になる!
成績で、Cが1タームに4つ以上つくと、審議会にかけられ、最悪の場合退学となるそうだ。。。ガクブル。
他校へのExchangeの話も聞いたが、わたしはスペイン語をマスターしたいので、Exchangeには行かないだろう。お金もかかるし。
それよりも、むしろ来年夏のインターンにFocusしたい。
IEでは学校でインターンプログラムを用意しているわけではないので、自力で探すしかない。
が、先輩曰く、自分しだいでどうにでもなる、とおっしゃってたので、がんばろうと思った。

ひと月約50万円の学費。
日本円にすると改めて、相当な学費を払っていることに気づかされる。土日祝日関係なしに、一日17000円分だ。
生活費なども含めると、地方なら、家だって買える。
こんな大金の半分以上を、快く貸してくれた両親にも、心から感謝している。
これは、本当に学業はもちろんのこと、日々の生活を楽しみ、必要なものは吸収しなければ、勿体無い。
一日たりとも、無駄にできない。

毎日、どんな小さなことでも何かしらのことに、気づき、感動していこうと思った。

その後、Yさんとサラマンカ地区および、周辺の若干やさぐれた地域を散策。
マドリッドの空の青さと太陽の強さ、乾いた空気は、さすがに「太陽の都」と呼ばれるだけある。
非常に心地よし。

そして、Yさんと一緒に近くのマックでスペイン語の勉強。
他の人とたまにこうして勉強すると、よい復習と刺激になって、頭のエクササイズになる。

夜20時ごろ、同じアパートのKさんのインターネットの調子が悪いとのことなので、少し見て(結局解決せず)、あきらめて3人で近くの中華料理屋へ。

ビールを3杯、海老チャーハンを食べて10ユーロ。おなか一杯だ。ここは、少し薄味なやさしい感じなので、スペイン料理に飽きたお腹にはちょうどよかった。
ご飯は、少し細長いものを使用していたので、恐らくスペインのお米だと思う。しかし、この間鍋で炊いてみて失敗した米とは明らかに違う。あれはまずすぎた。きっと、自分で炊いたときは、水を入れすぎたのだと思う。
もう一度、リベンジしてみようと思った。

さて、家に帰ると、新しいルームメイトが。
パナマから来たという。IEの別のMasterの学生だ。わたしの隣の部屋。これからノイズには気をつけなければ。。

とはいっても、何はともあれ、上の階の住人(南米人、NEET)の毎晩のパーティの音にまずは慣れてもらわなければならない。
わたしは、Yさんに買ってきて頂いた、日本製「科学の耳栓」という強力な味方があるので問題ないが・・・・・。
---------
I went out for lunch with K-san (International MBA 2007) and Y-san (International MBA 2008) today.
The place was "VIPS", a kind of family restaurants in Spain.
I heard a lot of useful information from K-san. The most scary one was that one may be dropped out from the schoo if he/she gets more than four "C"s in a term.

I pay no less than 50,000 yen per month. It means that I use 17,000 yen every single day even if I keep sleeping all day long.
Without cooperation of my parents, it'd be impossible for me being here. In that sense, I want to express my gratitude to my parents.
I have to fully enjoy life here in Madrid not to waste time. So, I've decided to always be greatful for little things in my daily life.

After that, myself and Y-san took a walk around Salamanca area and a little bit rural area.
The truly blue sky and dry heat are obvious proofs of Madrid to be "The captal of the Sun".
Sooooo nice....

We studied Spanish together in a MacDonald close to my home and I found studying with other people was good to get my dead brain recovered. Then, I had a call from K-san in the same apartment that he had difficult with his internet connection, therfore we went his place and tried to fix it. (But we couldn't reach the root cause....it might be hardware issue.)

Because of "tenemos hambre (we are hungry)" situation, we gave up to fixing his internet issue and went to a Chinese restaurant near here. Very reasonable!! Of course, comparing to fine Chinese restaurants in Japan, it had rooms to improve, but it was enough worth going,,,because it costed only 10 euros per person with drinking three glasses of beer and having a dish of fried rice.

When I came home, my new roommate was already there. She's from Panama and a student of another master programme of IE.
I explained about the apartment rules but the most important thing for her to survive here is to first get used to the terrible noise from the upstair...They are having party and even sexual things EVERY SINGLE NIGHT.
Well, for me, I don't have problem because of the high-spec and scientific earplugs made in Japan. BANZAI!
Secret

TrackBackURL
→http://blogbohe38n.blog92.fc2.com/tb.php/84-236bd2fd
