2007.09.13 Statistics
安倍首相、突然の辞任・・・・!

本当にびっくり。
こういったニュースがタイムリーに耳に入ってこないと、やはり海外にいるんだなという実感が沸いてしまう。

さてさて、次の首相は誰になるのだろう・・・???麻生さんがやはり有力と言われているが。
これで漫画関連株が一時的に上昇したニュースにもなっていた。気が早すぎ!

こちらで新聞を買いたいのだけど、ちょっとでも生活費を抑えたいので、買っていなかった。
が、昨夜先輩から素敵なニュースをゲット!なんと、IEのレセプションエリアにおいてある新聞はただで読めるし持って帰れるらしい!
これで情報源確保。ただし当然日本の新聞はない。

ま、あれだけ高い学費なのだから、それくらいのサービスはあって当たり前だ。


ところで、今日も自宅でまじめにオンラインプレの続き。
今日は統計学の入門編だった。

これは結構楽勝・・・??な予感。
会社で、グラフを作って多少の分析をやったことのある人なら、簡単に理解できる。「ああ、あれのことね」的な。
でもこの後のプログラムでだんだんややこしくなってくる気も、しないでもない。

しかし、いちいち Cumulative bar graphだとか、Frequency polygonだとか、グラフの種類に名前がついていると、こんな名前まで暗記しなきゃいけないのかな~と気が滅入る。
-----
I was so surprised to hear that Mr. Abe has retired from the position of PM of Japan.

According to an online news, "Manga" publication stocks temporarily got in favor because of the fact that Mr. Aso, who is known as a Manga fan, is the earliest front runner to replace him. So interesting.

It's hard to timly catch up with domestic news while I am outside Japan, but I heard that we can pick up newspaper for free at IE's reception area. That's good to know!

Well, today's online pre-programme was "Introduction to statistics". That's not very hard for people who have experience to analyse data using graph. I hope it doesn't get more difficult in the latter half of this programme....
Secret

TrackBackURL
→http://blogbohe38n.blog92.fc2.com/tb.php/81-5135b5c4
